Bebola ikan diperbuat dari daging ular didakwa dijual di Malaysia? - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Bebola ikan diperbuat dari daging ular didakwa dijual di Malaysia? harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Bebola ikan diperbuat dari daging ular didakwa dijual di Malaysia?








Berhati-hatilah untuk membeli Fishball sebab terdapat banyak Fishball di pasaraya -pasaraya dan market di M#alaysia yang tiada jenama dan sijil halal memasarkan Fishball isi ular sawa. INI kerana produk isi ular sawa lebih murah dan senang diproses.



Produk kononnya Fishball tersebut dibuat daripada isi ikan Yu atau sebagainya namun hakikatnya adalah isi ular sawa.



Untuk makluman pengguna, di Tha#iland ular sawa adalah sejenis reptilia yang sentiasa laris untuk diperdagangkan dimana kulitnya bermutu tinggi dan sering digunakan untuk pembuatan barangan kulit yang berjenama.



Manakala daging-daging ular sawa pula akan dijadikan sumber makanan yang eskotik oleh pengemar makanan aneh terutama kepada pelancong asing. Kebanyakan Kilang-kilang memproses kulit ular sawa turut terlibat dalam pengeluaran bahan makanan berasaskan daging ular sawa.










Namun terdapat juga syarikat-syarikat pe#ngeluar makanan yang terus menimpot daging-daging ular sawa yang telah dilapah daripada syarikat memproses kulit ular sawa.



Isi daging ular sawa ini akan dikisar sehingga lumat sebelum diadun dengan campuran tepong ubi, garam dan bahan pengawit sebelum dipaket dalam berbagai size untuk pasaran dan diekslot terutama ke Malaysia.



Untuk membezakan antara Fishball yang dipe#rbuat daripada isi daging ular sawa dengan isi ikan yang sebenar adalah : -



i. Isi Fishball ular sawa berwarna putih sedikit gelap dan rasanya sedikit keras dan kenyal.

ii. Isi Fishball original yang diperbuat daripada isi ikan adalah lebih putih dan lembut.



Kepada pengemar Fishball anda dinasihatkan lebi#h berhati-hati dalam membeli Fishball di pasar -,pasar dan supermarket.



Pilihlah product muslim yang tertera HALAL oleh pihak JAKIM. Kalau masih ragu-ragu jangan memakan Fishball.



Dari sumber rakan muslim di Thailand. Sila share untuk kebaikan bersama.





Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Bebola ikan diperbuat dari daging ular didakwa dijual di Malaysia?. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.