Video: Bahana Gunakan Lorong Kecemasan Semasa Kesesakan Jalanraya - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Video: Bahana Gunakan Lorong Kecemasan Semasa Kesesakan Jalanraya harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Video: Bahana Gunakan Lorong Kecemasan Semasa Kesesakan Jalanraya








Sudah menjadi tabiat segelintir rakyat Malaysia dimana mereka akan menggunakan lorong kecemasan apa apa#bila berlaku kesesakan jalan raya terutama di musim perayaan.



Tahukah anda bahawa menggunakan lorong kecemasan akan menyusahkan orang lain terutamanya apabila berlaku kecemasan di mana pasti akan menghalang ambulans ke tempat kemalangan. Bayangkan kalau ada mangsa kemalangan yang teruk hanya kerana anda yang menghalang ambulans sampai ke tempat kejadian menyebabkan nyawa seseorang melayang?



Selain untuk kecemasan juga ia# sudah pastinya akan menyusahkan pengguna motosikal kerana laluan tersebut juga adalah laluan pengguana motosikal.



Di page SK sendiri kami ada menyiarkan satu video kemalangan yang berlaku semalam di atas Lebuhraya Plus di Taiping di mana sebuah motosikal telah melanggar kereta yang memasuki loroang kecemasan.








Jadi kita haruslah bertanggungjaw#ab dalam hal ini kerana jangan hanya pentingkan diri sendiri sahaja tanpa memperldulikan orang lain.










Perkara ini sebenarnya telah di beri amaran keras oleh pihak Jabatan pengangkutan Jalan(JPJ).



Kepada sesiapa yang ternamapk kejadian ini bolehlah ambil gambar dengan terang bagi nampak nombor pendaftaran deng#an jelas dan hantar ke aduantrafik@jpj.gov.my , Pastikan gambar kelihatan jelas dan terang, nyatakan tarikh, masa, lokasi dan butiran pengadu perlu lengkap





Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Video: Bahana Gunakan Lorong Kecemasan Semasa Kesesakan Jalanraya. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.