PELAJAR KOMA KERANA 'AIR COKE' - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di PELAJAR KOMA KERANA 'AIR COKE' harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.
PELAJAR KOMA KERANA 'AIR COKE'

PELAJAR KOMA KERANA 'AIR COKE'



Status ini dimuat naik oleh seorang pengguna Facebook yang mendakwa seorang pelajar sekolah rendah telah koma hanya kerana minum minuman tin yang telah tamat tempoh.

Menurutnya, 'air coke' itu mudah diperolehi dan sering dijual oleh penjaja di luar pintu pagar sekolah.

SEMALAM, dapat berita yang mendukacitakan dari ibu bapa tentang anak mereka yang berada di tahun 1.

Anak mereka koma dah masuk empat hari termasuklah hari ini.

Menurut doktor, punca utama adalah disebabkan murid itu minum air cola jenis spray candy ini. Air cola ini harganya RM0.50 - RM1.00 sahaja dan banyak dijual oleh penjaja-penjaja di luar sekolah.

Mungkin air yang murid itu beli sudah expired atau dipenuhi dengan bakteria-bakteria bahaya. Aku pun tak tahu tetapi yang pasti menurut doktor, itulah puncanya.

Hari ini terus buat perhimpunan tergempar untuk murid tahap 1. Aku jelaskan bahaya minum cola ini dan larang mana-mana murid dari beli.

Peringatan untuk rakan Facebook sekalian. Hindari anak-anak atau adik-adik anda dari membeli cola spray candy ini sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku.

Nota kecil: yang dalam gelas itu air teh o ais aku. Jangan salah faham. Sekadar nak bagi gambaran saiz sebenar saiz bekas minuman cola itu sahaja. Tolong doakan kesihatan buat muridku yang masih tidak sedarkan diri.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal PELAJAR KOMA KERANA 'AIR COKE'. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.