Tahniah: Terangganu Sudah Mulakan Operasi Saman Remaja Seksi - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Tahniah: Terangganu Sudah Mulakan Operasi Saman Remaja Seksi harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Tahniah: Terangganu Sudah Mulakan Operasi Saman Remaja Seksi








KUALA TERENAGGANU: Jika sebelum ini dikatakan Pihak Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu(Maidam) akan me#lakukan penguatkuasaan khusus bagi golongan remaja bukan muhrim yang berkelakuan tidak sopan di tempat awam di negeri itu.



Nampaknya kata-kata itu telah dikotakan dan menjadi kenyataan selepas tersebar surat saman dilaman sosial yang menunjukkan wanita berpakaian seksi ditempat awam telah di saman.










Mereka yang berpakaian kurang sop#an ini disaman dibawah seksyen 35 enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Trengganu) 2001.










Sebelum ini, Ketua Penguatkuasaan Syariahnya,Mokhtar Salleh, mengingatkan golongan wanita Islam di negeri ini agar tidak mengenakan pakaian yang terlalu menjolok mata kerana perb#uatan tersebut boleh menyebabkan mereka didenda atau dipenjara selama enam bulan



SK ucapkan tanhiah kepada Maidam kerana serius dalam hal ini dan berharap undang-undang ini cepat diwartakan bagi memudahkan penguatkuasa Maidam menjalankan kerja.



Harap dengan pelaksanaan undang-undang Syariah ini akan d#icontohi oleh negeri lain.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Tahniah: Terangganu Sudah Mulakan Operasi Saman Remaja Seksi. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.