Realitinya orang Melayu juara mengumpek (mengumpat)! - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Realitinya orang Melayu juara mengumpek (mengumpat)! harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Realitinya orang Melayu juara mengumpek (mengumpat)!










Ada 4 tokoh perniagaan Melayu dalam gambar ni. Dr Romzey pengasas Herba Prima. Dato Vida pengasas Qu Puteh. Kak Ton pengasas produk Umaira dan Dato Aliff Syukri pengasas D HERBS. Apa yang kita lihat pada mereka. ?



Sebenarnya didalam media sosial, mereka ini antara personaliti yang sering menerima kutukan. Dr Romzey dikutuk sebagai berambut ala kura kura.



Dikatakan sebagai tak sedar diri bila menerbitkan filem 2Alam yg kononnya akan pecah panggung hingga mengutip 50 juta.Dato Vida di kutuk gemuk dan tag linenya dijadikan meme yg beredar dimedia sosial. Kak Ton juga disindir akibat tag line Comey macam Kak Ton.



Dato Syukri juga dikatakan menumpang kaya maknya yang merupakan.pengasas sendayu tinggi. Rata rata yang mengutuk ini sebangsa dengan mereka.berempat. Kenapa ye?



Hasad dengki ini memang sudah menjadi lumrah agaknya dalam bangsa bumiputera ini. Sikap.tak.senang dengan kejayaan orang lain lebih lebih lagi sesama kaum merupakan satu mentaliti yang tiada kelas langsung.



Bagaimana kita nak maju jika kita sesama sendiri rela memperlekehkan usaha rakan sebangsa kita? Apa kena dengan kita ni? Martha Tilaar yang mahsyur di seluruh dunia pun berbangga memperkenalkan jamu NYONYA MENERnya. Berjuta rakyat indonesia berbangga dengan dia. Tapi bila dr Romzey membawa kita kehebatan jusmatenya yang dikutuk ialah rambutnya. Apa kaitan jus dengan rambut.



Bila Dato Vida memperkenalkan kehebatan produk qu putehnya yang kita nampak bukan putehnya tapi kita lebih membicarakan gemoknya tubuh pengasas.










Bila Kak Ton memperkenalkan produk Umairanya yang kita sebut dan sindir ialah hidung dan rupa kenenekan kakton.



Bila d HERBS dikenali yang kita umpat ialah gedik si pengasasnya.



Apa ni? Apakah setiap produk kecantikan perlu diciptakan oleh orang cantik? Produk kurus mesti.diformulasikan oleh orang kurus? Salahkah produk putih dicipta oleh orang tembam? Apakah estee lauder tu cantik untuk melariskan bedak asas dan minyak wangi ?



Ubahlah mentaliti kita. Sisiplah rasa bangga pada kegigihan mereka walaupun dalam telinga rasa pedih mendengar nak putih pakailah qu putih....jangan lihat apa yang kita nampak dipermukaan sahaja tapi lihatlah usaha mereka.



Pengasas produk ini bukan artis yang sedia ada menjual wajah tapi mereka berani membuat sesuatu yang kita sendiri tak mampu lakukan.



Jika sikap.hasad dengki ini berterusan maka janganlah kita hairan dalam.senarai 10 billionaire negara hanya Tan Sri Bukhary sahaja yang melayu .



Ohya walau berkoyan kutukan mereka terima...mereka tetap pakai mercedes berumah agam dan berkepuk dompet dengan wang. Manakala yang menghina mereka masih berhutang keliling pinggang membayar ansuran rumah kereta dan pinjaman peribadi.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri















Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Realitinya orang Melayu juara mengumpek (mengumpat)!. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

  1. Kita patut tompang berbangga & berbahagia dgn kejayaan mrk.

    ReplyDelete

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.