PENIAGA ONLINE BIADAB, MARAH PELANGGAN MINTA PULANGKAN BAKI BAYARAN - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di PENIAGA ONLINE BIADAB, MARAH PELANGGAN MINTA PULANGKAN BAKI BAYARAN harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




PENIAGA ONLINE BIADAB, MARAH PELANGGAN MINTA PULANGKAN BAKI BAYARAN








Kisahnya, seorang pengguna membe#li barang dari seorang peniaga online yang berharga RM41.00.



Oleh kerana tiada akaun Maybank, pembeli terpaksa membuat pembayaran menggunakan mesin ATM Maybank sebanyak RM50.00 kerana ATM tak dapat terima duit kertas RM1.00.



Selepas membuat pembayaran, pembe#li memaklumkan kepada peniaga online tersebut agar memulangkan baki wangnya berserta dengan barangan yang telah dibeli olehnya tadi.



Bagaimanapun, peniaga online berkenaan berang dengan tindakan si pembeli.








"Siapa suruh bank in RM50? Transfe#r je la RM41. Kan senang cerita? Ni nak menyusahkan orang pula nak letak duit baki dalam sampul," marah peniaga online berkenaan.



Dalam nada yang masih tenang, si pembeli memohon maaf dan menjelaskan dia tidak mempunyai akaun Maybank.



"Sorry sis, saya tak ada akaun Mayb#ank. Itu yang bank in je. Saya mita diskaun seringgit pun, sis kata tak boleh. Habis tu, baki RM9 tu sis tak nak pulangkan ke?," soalnya kembali.



Soalan si pembeli menambahkan lagi amarah si peniaga itu.










"Seringit pun nak diskaun ke? Kami di si#ni memang tidak akan memulangkan baki kepada pelanggan. Baki akan ditolak pada belian yang seterusnya. Terima kasih," balasnya.



Tindakan peniaga berkenaan mengundang kecaman teruk dari netizen yang rata-rata melabelkan peniaga itu kedekut, sombong dan biadab.



"Itu teknik penipuan dalam bisnes online. Leta#k harga yang orang tak boleh nak bank in. Balance dia boleh sapu. Bayangkan kalau ada 10 pelanggan sehari. Atas angin dah dapat RM90. Kalau 100 pelanggan?" dedah seorang netizen.



Adalah wajar pengadu mendedahkan nama peni#aga berkenaan agar orang lain tidak menjadi mangsa peniaga yang tamak haloba ini. Moga menjadi pengajaran pada mereka yang suka beli barang secara online.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal PENIAGA ONLINE BIADAB, MARAH PELANGGAN MINTA PULANGKAN BAKI BAYARAN. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.