Zamani boleh saman PDRM, Kerajaan Malaysia RM100 juta – Peguambela - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Zamani boleh saman PDRM, Kerajaan Malaysia RM100 juta – Peguambela harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Zamani boleh saman PDRM, Kerajaan Malaysia RM100 juta – Peguambela








Video berdurasi satu-minit-21-saat yang menunjukkan seorang penyanyi disuruh menyanyi lagu ‘Gerimis Mengundang’ dalam keadaan duduk dan tangan berga#ri menjadi viral sejak Khamis.



Serentak itu, ribuan reaksi membanjiri media sosial terutaman#ya daripada peminat dan teman dari pelbagai industri.



Dari bekas menteri, ketua polis sehingga peguam memberikan perhatian terh#adap video yang dianggap menjatuhkan maruah penyanyi tersebut.












Seorang peguambela dan peguam cara, Ahmad Shuaib Ismail melalui akaun Fac#ebooknya turut menasihatkan agar penyanyi itu mengemukakan saman RM100 juta akibat perbuatan yang dilihat menyalahi hak asasi tahanan.



Menurut Ahmad Shuaib lagi, satu pelang#garan ke atas hak tahanan yang ditangkap dan hak tahanan dari mendapat perlindungan sewajarnya.



Pengedaran video dalam balai atau lokap tanpa kebena#ran bertulis Ketua polis Negeri adalah kesalahan serius kerana ia melibatkan isu keselamatan sendiri. Oleh itu, pada pendapatnya penyanyi itu berhak mendapatkan keadilan lebih lagi dari hak sivil beliau.



Namun begitu, hari ini beberapa portal hiburan melapo#rkan bahawa penyanyi itu dikatakan sudah memaafkan perakam dan penyebar video tersebut.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Zamani boleh saman PDRM, Kerajaan Malaysia RM100 juta – Peguambela. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.