Siapa Dia (KJ) Suruh Saya Jangan Balik Malaysia? - Ali - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Siapa Dia (KJ) Suruh Saya Jangan Balik Malaysia? - Ali harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Siapa Dia (KJ) Suruh Saya Jangan Balik Malaysia? - Ali










KUALA LUMPUR: Aktivis politik, Ali Abdul Jalil terus mencetuskan kontroversi apabila dia dengan berani membandingkan kelayakan status sebagai anak Malaysia antara dirinya, Alvin Tan dengan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.



Merujuk status terbaru di laman sosial Facebook miliknya, Ali mengesa pengamal media dan rakyat di negara ini melontarkan pertanyaan kepada Khairy, siapa lebih layak digelar anak Malaysia memandangkan dia lebih lama menetap dan membesar di negara ini.



“Kepada wartawan atau rakyat Malaysia, cuba tanya komen Khairy Jamaluddin, antara kami dan beliau, siapa lebih Anak Malaysia? Apa komen Khairy Jamaluddin?



“Khairy Jamaluddin dilahirkan di Kuwait, hidup di luar negara 20 tahun. Dia balik Malaysia pegang jawatan besar, kaya raya dan sekarang dia berada di Malaysia baru berbelas tahun sahaja. Khairy Jamaluddin tidak sampai dua tahun jadi menteri. Dia siapa nak suruh saya jangan balik Malaysia?










“Padahal saya dan Alvin Tan lahir di Malaysia, kami membesar di Malaysia. Kami pernah dipenjarakan, diugut, dimaki fitnah dan macam macam lagi. Kami dilayan lebih teruk daripada pendatang haram. Kami baru beberapa bulan keluar negara, tapi pasport kami dibatalkan sedangkan kami tak pernah ada rekod jenayah,” katanya.



Semalam, Ali yang dipercayai melarikan diri ke Sweden mendakwa dia menerima suaka politik di bawah undang-undang Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Perjanjian Dublin selepas pasport miliknya ditarik balik.



Susulan daripada itu, Khairy menyarankan Ali tidak balik ke Malaysia.



“Jangan sesekali pulang semula,” kata Khairy menerusi Twitter miliknya.



Ali sebelum ini pernah ditahan atas tiga tuduhan menghasut ekoran menghina institusi Raja di negara ini melalui laman Facebook miliknya.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Siapa Dia (KJ) Suruh Saya Jangan Balik Malaysia? - Ali. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.