Menteri Tak Setuju Cadangan Stesen Minyak Tentukan Harga Minyak Sendiri - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Menteri Tak Setuju Cadangan Stesen Minyak Tentukan Harga Minyak Sendiri harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Menteri Tak Setuju Cadangan Stesen Minyak Tentukan Harga Minyak Sendiri








Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata kuasa bagi mengawal harga minyak tidak akan diberikan kepada pengusaha stesen minyak walaupun langkah itu dikatakan bakal membantu rakyat Malaysia menikmati harga minyak pada harga yang lebih rendah.



Menurut Datuk Seri Hasan, hanya Putrajaya yang mempunyai kuasa untuk menentukan harga minyak.



"Tidak boleh, harga ini ditentukan oleh kerajaan," katanya memetik laporan dari The Malaysian Insider.










Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS, Dr Dzulkefly Ahmad semalam mencadangkan agar kerajaan membenarkan harga minyak dikawal oleh pengusaha minyak supaya harganya lebih kompetetif sekaligus menguntungkan rakyat.



“Pengusaha stesen minyak boleh menawarkan harga yang lebih rendah dari harga siling, yang mana boleh dilihat diamalkan di negara maju lain.



"Dengan cara ini, ia membolehkan satu persaingan di antara pengusaha minyak, selain memberi banyak pilihan kepada pengguna," kata Dzukefly di Kuala Lumpur semalam.



Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Menteri Tak Setuju Cadangan Stesen Minyak Tentukan Harga Minyak Sendiri. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.