Luahan Hati Individu Yang Rindukan Zaman Pentadbiran Tun Mahathir - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Luahan Hati Individu Yang Rindukan Zaman Pentadbiran Tun Mahathir harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Luahan Hati Individu Yang Rindukan Zaman Pentadbiran Tun Mahathir








Bagi yang pernah merasai zaman pentadbiran Tun Dr Mahathir semasa beliau menjadi Perdana Menteri, pastinya merinduinya. Mana tidak, segala-galanya terasa bagaikan aman damai, ekonomi lancar dan menyenangkan. Meskipun ada suara-suara kecil yang tidak berpuas hati dengan sesetengah perkara, pasti dapat diselesaikan dengan segera dan profesional.



Zaman Tun Dr Mahathir menjawat jawatan Perdana Menteri amat menyenangkan rakyat dan negara. Kenyataan itu juga tidak dinafikan oleh pembangkang yang turut menikmati kesenangan yang dibawakan oleh Tun Dr Mahathir.










Namun, setelah Tun Dr Mahathir mengundurkan diri, 'banyak kerosakan' yang berlaku. Bukan nak menunding jari pada pemimpin selepasnya tetapi itulah hakikat kebenaran yang harus diterima oleh semua.



Membaca luahan hati lelaki ini juga membuatkan kami terasa mahukan Tun Dr Mahathir kembali menjawat jawatan penting itu berbanding pemimpin yang sedia ada. Namun, orang-orang kuat Tun, pernah menasihati kami agar tidak lagi merindui zaman-zaman Tun dan biarkan ia berlalu dan menjadi kenangan.










Tun Dr Mahathir juga pernah berkata yang beliau tidak akan kembali lagi menjawat jawatan Perdana Menteri.



“Nauzubillahiminzalik, jika saya dilantik menjadi PM, saya akan terus letak jawatan semula, saya dah tua. Itulah saya nak jadi Agung depa tak bagi, kalau tak jadi Sultan Mahathir Shah (dalam keadaan berseloroh)” kata Tun Dr Mahathir.



Tun telah meletakkan satu benchmark di mana pemimpin pengganti beliau mestilah “at par” atau lebih baik daripada beliau. Namun, sehingga kini belum ada individu yang boleh mencapai benchmark itu.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Luahan Hati Individu Yang Rindukan Zaman Pentadbiran Tun Mahathir. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.