Kes tebusan di Sydney : Tabiat buruk orang ramai SELFIE di kecam - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Kes tebusan di Sydney : Tabiat buruk orang ramai SELFIE di kecam harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.




Kes tebusan di Sydney : Tabiat buruk orang ramai SELFIE di kecam










Krisis tebusan di Sydney yang menjadi perhatian dunia semalam, turut mendedahkan tabiat buruk manusia zaman sekarang yang gemar berselfie tanpa mengira tempat, masa dan keadaan.










Ini kerana kejadian yang mendebarkan di kafe Lindt dimana seorang lelaki bersenjata menahan beberapa orang tebusan dan memaparkan bendera kumpulan militan IS pada pagi Isnin, menarik perhatian beberapa pengunjung ke kawasan itu untuk merakamkan selfie masing-masing.








Tindakan itu dikritik hebat di laman media sosial, terutamanya Twitter, sehingga ada hashtag yang direka untuk topik itu, iaitu #sydneyselfie dan #selfieshame.



Sumber





PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri













Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Kes tebusan di Sydney : Tabiat buruk orang ramai SELFIE di kecam. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.