Google Street View Di Dubai Menggunakan Unta adalah Entri ulangsiar dari Laman Berita yang hanya perkongsian terkini dan trending di Malaysia. Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Google Street View Di Dubai Menggunakan Unta membawa kebaikan kepada kita. Wallahu'alam bissawab.





Google Street View Di Dubai Menggunakan Unta






Google sedia merakamkan beberapa lokasi menarik di seluruh dunia menggunakan Street View Trekker meraka, termasuk Malaysia yang kini telah meliputi lebih 90% seluruh kawasan Semenanjung.


Terkini mereka turut membawakan rakaman gambar 360 darjah dari Gurun Liwa yang terletak di Abu Dhabi, UAE.


Apa yang menariknya ialah kebiasaan penggunaan Trekker (kamera GPS) diletakkan pada kenderaan seperti SUV, tetapi bagi Gurun Liwa yang sangat luas, Google nampaknya memasang Trekker pada Unta, dan menggunakannya untuk merakam gambar Street View.



Menurut Google, Gurun Liwa merupakan salah satu lokasi dengan landskap yang cantik di dunia dan pengguna kini boleh turut melawati Liwa Oasis, iaitu oasis terbesar di semenanjung Arab menggunakan Street View.


Sebelum ini, pihak Google telah menggunakan beberapa kaedah untuk merakamkan gambar mengikut lokasi, termasuk menggunakan kayak untuk rakaman pantai Semenanjung Malaysia serta menggunakan motorsikal kapcai untuk rakaman di Pulau Pangkor.





This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.





Google Street View Di Dubai Menggunakan Unta ini adalah Entri ulangsiar dari diantara laman yang popular di Malaysia. Penghargaan kepada Wow Berita iaitu penulis/pemilik asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.