Biodata Ustaz Mohd Lotfi Ariffin Mati Syahid Di Syria adalah Entri ulangsiar dari Laman Berita yang hanya perkongsian terkini dan trending di Malaysia. Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Biodata Ustaz Mohd Lotfi Ariffin Mati Syahid Di Syria membawa kebaikan kepada kita. Wallahu'alam bissawab.





Biodata Ustaz Mohd Lotfi Ariffin Mati Syahid Di Syria






Seperti sedia maklum, Allahyarham Ustaz Mohd Lotfi Ariffin telah pun menghembuskan nafas terakhir pada 14 September 2014 setelah koma sejak 9 September 2014. Punca koma akibat cedera parah diserang hendap oleh tentera Bashar al-Assad di Syria pada 9 September lalu.


Jenazah Allahyarham Mohd Lotfi telah dikebumikan di Kafr Zetta di Syria.


Terdahulu, Ustaz Mohd Lotfi yang juga bekas Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Kedah telah berhasrat untuk berjihad di bumi Syria demi mempertahankan umat Islam yang tidak berdosa daripada ditindas oleh tentera Bashar al-Assad.


Akibat tindakan tersebut, presiden PAS telah memecatnya pada 11 Mei 2014 setelah mendapat maklumat bahawa Ustaz Mohd Lotfi Ariffin akan menyertai gerakan bersenjata di Syria.


Biodata Penuh Ustaz Mohd Lotfi Ariffin


Nama Penuh: Mohd Lotfi Bin Ariffin

Nama Samaran: Mat Lotfi

Gelaran: Ustaz

Umur: 45 Tahun

Asal: Kedah

Agama: Islam

Status: Berkahwin

Bilangan Anak: 6 orang

Kerjaya Terdahulu: Bekas Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Kedah

Punca Kerjaya Tamat: Mohd Lotfi telah dipecat daripada menjadi ahli PAS pada 11 Mei 2014 selepas mendapat maklumat dan mengesahkannya ke Syria untuk menyertai peperangan melalui Kumpulan Ajnad As-Syam yang dikatakan berjihad.

Punca Sertai Jihad: Berjuang menentang tenteraAl-Assad dari terus menzalimi umat Islam di Syria.





This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read Scottish Independence, Power And Propaganda.





Biodata Ustaz Mohd Lotfi Ariffin Mati Syahid Di Syria ini adalah Entri ulangsiar dari diantara laman yang popular di Malaysia. Penghargaan kepada Wow Berita iaitu penulis/pemilik asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.