Berita Palsu Pesakit Ebola Di Hospital Ipoh adalah Entri ulangsiar dari Laman Berita yang hanya perkongsian terkini dan trending di Malaysia. Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Berita Palsu Pesakit Ebola Di Hospital Ipoh membawa kebaikan kepada kita. Wallahu'alam bissawab.





Berita Palsu Pesakit Ebola Di Hospital Ipoh






Khabar angin melalui laman sosial mengatakan wujudnya pesakit yang disahkan menghidap penyakit Virus Ebola (EVD) di Hospital Raja Pemaisuri Bainun (HRPB), di sini sejak beberapa hari lalu tidak benar dan disahkan palsu.


Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri, Datin Dr Ranjit Kaur berkata, pihaknya tidak menerima sebarang laporan berhubung penularan virus berkenaan.


Menurutnya, pihak HRPB memang menerima seorang pesakit beberapa hari lalu yang kononnya dikatakan menghidap penyakit terbabit, namun siasatan lanjut menunjukkan tiada sebarang tanda mengenai status wabak berkenaan.


“Memang kami ada terima pesakit, tetapi bukan EVD seperti digembar-gemburkan. Malah, siasatan turut mendapati pesakit bebas daripada sebarang penyakit atau wabak berbahaya,” katanya.


Tambahnya, laporan berhubung kes berkenaan juga sudah dibuat dan akan dihantar ke pihak kementerian bagi siasatan lanjut.


Sehubungan itu, beliau turut menasihatkan supaya orang ramai tidak mudah mempercayai setiap penyebaran maklumat khususnya daripada aplikasi WhatsApp serta laman sosial.





This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.





Berita Palsu Pesakit Ebola Di Hospital Ipoh ini adalah Entri ulangsiar dari diantara laman yang popular di Malaysia. Penghargaan kepada Wow Berita iaitu penulis/pemilik asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.