Cerai Kerana Pinjaman RM100K adalah Entri ulangsiar dari Laman Hangat! Sebagai sebaran serta perkongsian terkini dan trending di Malaysia. Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Cerai Kerana Pinjaman RM100K membawa kebaikan kepada kita. Wallahu'alam bissawab.





Cerai Kerana Pinjaman RM100K















Zam Miraa, memuat naik 3 gambar perbualan sms pasangan suami isteri di Facebook. Bagaimanapun, Zam menjelaskan dia hanya bertujuan untuk berkongsikan gambar berkenaan sebagai pengajaran kepada orang ramai.



Pergaduhan pasangan berkenaan dipercayai berpunca dari hutang yang berjumlah RM100K. Namun, tidak kurang juga perbualan sms pasangan berkenaan seolah-olah si suami yang selalu bergantung harap pada isterinya.

Si suami mencadangkan mereka mengambil cuti untuk melangsungkan proses penceraian di pejabat agama Kuala Lumpur atas dasar tiada lagi persefahaman di antara mereka.



Namun, si isteri pula memprovok suaminya dengan berkata “bukan ko gak yang tanggung anak-anak”. Namun lelaki berkenaan membalas “Abang pun ade gak perasaan dan hati”.

Jawapannya itu membuatkan wanita terbabit meluat dan sekali lagi menyindir suaminya “cakap dengan kau xde guna sesen”.



Suami: Pasal tu abang ajak gi pejabat agama.



Isteri: Sekarang pun tak mampu bagi. Ada hati nak bincang? Boleh mampus!!



Suami: Sampai bila abang jadi hilang hormat.



Isteri: Yea..



Suami: Amek cuti minggu depan.



Isteri: Memang aku dah lama hilang hormat dengan lelaki dayus macam kau. Kau tak payah fikir apa-apa. Pergi balik kerja, borak-borak, tidur.



Suami: Siapa suruh buat loan sampai RM100K??? Ada kita berbincang?



Isteri: Haram jadah! Weh bodoh!



Suami: Keputusan semua sayang buat.



Isteri: Tu cover hutang kereta auk dengan loan credit card aku.



Suami: Macam mana tak pening nak bayar semua itu.



Isteri: Memang siall??!!



Suami: Dahlah, memang abang sial kan, haram jadah kan. Tak apalah, kalau ini dah takdir, abang terima.



Isteri: Bodoh aku percaya kat kau. Babi!!!



Suami: Alhamdulillah



Isteri: Kotlah aku boleh harap dengan duit gaji ko. Aku dah kira-kira dah semua tu. Sebab itu aku berani buat loan tu semua. Kau tak payah cakaplah. Makan minum kau pun aku yang tanggung!!! SIALLL!!!!








Kesimpulannya: Si suami masih cuba nak berbahasa dengan baik. Namun.. isteri gagal kawal kemarahannya....

Semoga kesudahan yang baik untuk pasangan ini..








Cerai Kerana Pinjaman RM100K ini adalah Entri ulangsiar dari Blog Hangat merupakan laman yang popular di Malaysia. Penghargaan kepada Si Hangat iaitu penulis/pemilik asalnya. Much more respect from Natang Ngoh.


Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.