‘Buku Boleh, Belacan Pun Boleh’ adalah Entri ulangsiar dari Laman Berita yang hanya perkongsian terkini dan trending di Malaysia. Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya ‘Buku Boleh, Belacan Pun Boleh’ membawa kebaikan kepada kita. Wallahu'alam bissawab.





‘Buku Boleh, Belacan Pun Boleh’






Klip Pendek di bawah ini mungkin layak menang anugerah klip jenaka Paling Pendek Paling Best kata mana-mana anugerah komedi.

Entah di sekolah mana klip ini dirakam, namun jawapan yang diberikan oleh pelajar berkenaan memang sempoi dan sesiapa sahaja mesti ketawa terbahak-bahak punya bila dengar.


Rasanya guru pelajar bernama Shafika itu la yang merakan klip berkenaan.


Cayalah dik… cuma jangan kerek camni sampai tua dah la… dan jagalah buku-buku yang lain ok.


Incoming search terms:





This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.





‘Buku Boleh, Belacan Pun Boleh’ ini adalah Entri ulangsiar dari diantara laman yang popular di Malaysia. Penghargaan kepada Wow Berita iaitu penulis/pemilik asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.


Post a Comment

  1. Sesungguhnya adik ini tidak faham apa yang tersirat dalam soalan yang ditanya oleh cikgunya. Dia tidak faham yang cikgunya mengambil kesempatan untuk buat lawak mega keatasnya.
    Adik ini menjawab dengan spontan seolah-lah dia panik atau takut pada guru tersebut tanpa memikirkan apa kaitan buku itu dengan belacan. Dalam keadaan panik atau ketakutan setelah dimarahi atau dipersoalkan oleh cikgunya dia tidak lagi fikir panjang untuk menjawab soalan guru tersebut.
    Dalam situasi ini sememangnya guru tersebut bertanya kepada adik ini lebih dari sekali. Tak mungkin cikgu ini merakam setiap soalan yang ditanya kepada muridnya. Bila rakaman itu dibuat sudah tentu gurunya menyuruh muridnya mengulangi supaya rakaman boleh dibuat untuk lawak mega.
    Persoalannya kenapa cikgu itu ambil kesempatan terhadap murid ini. Sepatutnya guru perbetulkan apa yang salah jika adik ini buat kesalahan. Nasihat dan berilah dia tunjuk ajar. Merakam dan upload di you tube bukan caranya. Ya cikgu hanya bergurau. Malangnya bergurau tak bertempat.
    Sekiranya perkara ini berlaku kepada anak guru tadi, apa perasaan dia? Seronok? Saya percaya ibu bapa kepada murid tadi tak mungkin tergelak melihat rakaman tadi tambah lagi ia menjadi lawak seluruh dunia.
    Rakaman ini mungkin bertahan bertahun-tahun. Bagaimana bila murid ini dewasa dan dipermainkan oleh kawan-kawan dia.
    Saya harap kementerian pelajaran akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap guru ini agar di masa hadapan tiada guru yang akan merakam murid-murid kencing dalam tandas dan upload di youtube.
    Saya juga berharap ibu bapa kepada murid ini turut mengambil tindakan saman malu terhadap cikgu yang tak bertanggung jawab ini.

    ReplyDelete

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.