Punca Berita Wanita Muslim Thai Suka Poligami Dengan Lelaki Negeri Sembilan Tersebar Luas Terjawap - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Punca Berita Wanita Muslim Thai Suka Poligami Dengan Lelaki Negeri Sembilan Tersebar Luas Terjawap harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.
Punca Berita Wanita Muslim Thai Suka Poligami Dengan Lelaki Negeri Sembilan Tersebar Luas Terjawap

Punca Berita Wanita Muslim Thai Suka Poligami Dengan Lelaki Negeri Sembilan Tersebar Luas Terjawap



KANGAR: Kebanyakan wanita muslim di Selatan Thailand lebih gemar berkahwin dengan lelaki Malaysia yang berumur lebih 40 tahun kerana faktor kestabilan kewangan dan kematangan.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam dan Pembangunan Sumber Manusia Perlis, Khairi Hassan berkata, wanita Thailand itu sanggup berpoligami dengan lelaki Malaysia yang stabil dari sudut kewangan selain memiliki harta seperti wang simpanan, kediaman dan kenderaan.

"Mereka sanggup berpoligami dengan lelaki warga Malaysia berumur 50 hingga 60 tahun kerana kebiasaannya lelaki berkeluarga pada umur tersebut melangsaikan hutang-hutang yang bersifat kritikal seperti rumah, kederaan dan pinjaman pelajaran.

"Selain itu, lelaki Malaysia yang berumur 50 tahun dan bekerja di sektor swasta boleh mengeluarkan Akaun Dua Kumpulan Wang Simpanan Pekerja osfs umut 50 tahun dan keseluruhan wang simpanan ketika berumur 55 tahun.

"Semenara itu, bagi bekas kakitangan kerajaan, mereka mempunyai pencen tetap selain telah memiliki aset sendiri," katanya.

Beliau mendedahkan penemuan itu berdasarkan pengalaman beliau menemu bual lelaki Malaysia yang mendaftarkan perkahwinan dab berpoligami di negeri ini,

Khairi berkata, wanita muslim Thailand kurang tertarik dengan golongan muda negara ini kerana mereka masih baru membina kehidupan selain tidak mempunyai aset tetap.

Beliau menjelaskan, pihaknya menerima lebih 1,000 permohonan pernikahan semula pasangan yang bernikah di Selatan Thailand di seluruh negara setiap tahun.

Antara lokasi popular pasangan Malaysia di Thailand ialah di masjid-masjid sekitar Songkhla, Narathiwat, Pattani dan Sadao.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Punca Berita Wanita Muslim Thai Suka Poligami Dengan Lelaki Negeri Sembilan Tersebar Luas Terjawap. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.