'UNIFORM ONE SILAT SOOOO G-AY' - NETIZEN - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di 'UNIFORM ONE SILAT SOOOO G-AY' - NETIZEN harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.
'UNIFORM ONE SILAT SOOOO G-AY' - NETIZEN

'UNIFORM ONE SILAT SOOOO G-AY' - NETIZEN



PUTRAJAYA - "Betul ke ini baju untuk pertandingan One Silat yang kononnya melibatkan jaguh silat dari seluruh dunia?"

Demikianlah pertanyaan netizen yang menganggap uniform One Silat ini tidak mencerminkan imej silat itu sendiri. Sesekali netizen juga menyelar idea pereka pakaian seperti ini hanya bertujuan menampakkan apa yang tidak sepatutnya dinampak.

"Kenapa dah macam K-Pop dan Power Rangers dah ni? Mana pergi busana Melayu yang sepatutnya menjadi imej seni bela orang Melayu ni?

"Sekurang-kurangnya kekalkanlah baju uniform silat sebelum ini. Ini pertandingan seni bela diri, bukan pertandingan menari," kata individu berkenaan.

Selain itu, netizen beranggapan uniform ini besar kemungkinan bertujuan menunjukkan 'aset' siapa yang lebih besar berbanding skill silat masing-masing.

Dengan gaya uniform ini, sememangnya sudah hilang adat ketimuran.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal 'UNIFORM ONE SILAT SOOOO G-AY' - NETIZEN. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Post a Comment

unfoolgiven unblogiven

{picture#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xaf1/v/t1.0-1/c34.34.431.431/s200x200/383495_666690133356462_1783821221_n.png} Unfoolgiven an Author Natang Ngoh Jahat Molek. Menulis dengan pancaendera lapis ke 13 Unblogiven. Berbicara dengan bahasa yang satu. {facebook#https://www.facebook.com/unfoolgiven.unblogiven} {twitter#https://twitter.com/unfoolgiven} {google#https://plus.google.com/107838683407031460551}
Powered by Blogger.